Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Mediji i nasilje

Mediji i nasilje


OSNOVNI PODACI

Šifra:

115985

ECTS:

5.0

Nositelji:

dr. sc. Lidija Eret , v. pred.

Izvođači:

dr. sc. Lidija Eret , v. pred. - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj kolegija je spoznati pedagoška i didaktička usmjerenja u razumijevanju utjecaja i važnosti digitalnih medija u svakodnevnom i odgojno-obrazovnom okruženju. Pružaju se uvidi u recentne nalaze s područja odgojnih znanosti kao i multimedijske pedagogije i didaktike o ulozi digitalnog okruženja u pojavi agresije, samoagresije i razvojnih devijacija među djecom i mladima. Uočit će se povezanost digitalne okoline (društvene mreže) na negativne promjene u vršnjačkoj komunikaciji i socijalizaciji. Sadržaji kolegija poseban naglasak stavljaju na povezanost multimedijske pismenosti s određenim područjima neuroznanosti i alternativnim pristupima odgoju i obrazovanju, s odgojno-obrazovnom paradigmom konstruktivizma i neurokognitivnim poremećajima (ADD, ADHD, digitalna demencija). Pokazatelji negativnog utjecaja multimedijskog okruženja proučavaju se ciljanim i konkretnim primjerima plasiranja informacija (internet, televizija, društvene mreže, reklame, digitalne igre, umjetna inteligencija). Sadržaji kolegija ukazat će na (negativne) posljedice komunikacije u izvanrednim društvenim uvjetima (ratovi, prirodne katastrofe i pandemije).

LITERATURA:

  1. /, Alaburić, Vesna (2003) Ograničavanje ?govora mržnje? u demokratskom društvu ? teorijski, zakonodavni i praktični aspekti. Hrvatska pravna revija 3(1): 62-72., /,
  2. /, Beyens, Ine i dr. (2018) Screen media use and ADHD-related behaviors: Four decades of research. Proceedings of the National Academy of Sciences 115(40): 9875-9881., /,
  3. /, Browne Kevin D. i Hamilton-Giachritsis, Catherine (2005) The influence of violent media on children and adolescents: a public health approach. The Lancet 365(9460): 702-710., /,
  4. /, Chari, Tenda i Ufuoma Akpojivi (2021) Media and global pandemics: Continuities and discontinuities. Journal of African Media Studies 13(3): 305-315., /,
  5. /, Eret, Lidija (2024) Childhood and media: occurring of the peer violence. Društvene i humanističke studije, 2(26): 253-264., /,
  6. /, Eret, Lidija (2024) Digitalni mediji ? kako unaprijediti nastavu. Zagreb: TIM Press. (poglavlje 2. i 5.), /,
  7. /, Eret, Lidija (2012).Odgoj i manipulacija: razmatranje kroz razvojnu teoriju ekoloških sustava. Metodički ogledi 19(1): 143-161., /,
  8. /, Funk, Jeanne B. i dr. (2004). Violence exposure in real life, video games, television, movies and internet: is there desensitization. Journal of Adolescence, 27(1): 23-39., /,
  9. /, Hess, Mary (2012) Mirror neurons, the development of empathy, and digital story telling. Religious Education 107(4): 401-414., /,
  10. /, Kunczik, Michael i Zipfel, Astrid (2007) Mediji i nasilje: aktualno stanje u znanosti. Medianali 1(1): 1-26., /,
  11. /, Zarnoufi, Randa i dr. (2020) AI to prevent cyber-violence: harmful behaviour detection in social media. International Journal of High Performance Systems Architecture 9(4): 182-191., /,


NASTAVA

2. SEMESTAR

Izborni NOV 1-2 - Redovni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo
Izborni NOV 1-2 - Izvanredni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

v. pred. dr. sc. Lidija Eret:

Kontaktno ili online, uz obavezni prethodni dogovor putem maila


Obavijesti

10.03.2015
Upute za pisanje seminarskog rada i izradu prezentacije
Poštovane kolegice i kolege, Evo par uputa oko pisanja seminarskog rada i izrade prezentacije. SEMINARSKI RAD - ukupno možete osvojiti 14 bodova. Očekivana dužina je 4000 riječi. Piše se prema uputama za pisanje akademskih radova na Fakultetu političkih znanosti. Potrebno je navesti najmanje tri bibliografske jedinice. Seminari se predaju na porti fakulteta do 15.5.2019. Seminari koji nisu predani u navedenom roku neće biti ocijenjeni. U seminarskom radu vrednuje se UVOD (3), TEMELJNI DIO (2), CITIRANJE (2), STRUKTURA TEKSTA (2), LEKTURA (2), ZAKLJUČAK (3). Tema seminarskog rada mora odgovarati najavljenim tematskim jedinicama.    PREZENTACIJA - ukupno možete osvojiti 14 bodova. Potrebno je navesti najmanje tri bibliografske jedinice. U prezentaciji se ocjenjuje: UVOD (3), TEMELJNI DIO (2), PRIDRŽAVANJE VREMENSKOG OGRANIČENJA (2), STRUKTURA PREZENTACIJE (2), KOMUNIKACIJA S PUBLIKOM (2), ZAKLJUČAK (3). Rok za prijavu prezentacija je 13.3.2018. Otisnutu verziju prezentacije potrebno je dostaviti dva dvana prije održavanja. Uz pozdrave, Igor Kanižaj