Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Medijske politike i medijska regulacija

Medijske politike i medijska regulacija


OSNOVNI PODACI

Šifra:

131742

ECTS:

5.0

Nositelji:

doc. dr. sc. Iva Nenadić
dr. sc. Zrinjka Peruško , prof.

Izvođači:

Tihana Krajnović - Seminar
doc. dr. sc. Iva Nenadić - Seminar
dr. sc. Zrinjka Peruško , prof. - Seminar
Ana Tešić - Seminar

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 30
  • Seminar 30

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Cilj ovog kolegija je studentice i studente upoznati i potaknuti na kritičko promišljanje medijske politike i medijske regulacije u suvremenom informacijskom okruženju u kojemu se korjenito mijenjaju načini informiranja i sve je teže odgovoriti na pitanje: što je medij? Kroz analizu ključnih standarda, aktera i trendova, cilj kolegija je studenticama i studentima pružiti alate za razumijevanja i evaluaciju ključnih područja medijske politike i regulacije kako u Hrvatskoj, tako i u Europskoj uniji i svijetu. Uz medijski pluralizam, kao temeljni koncept europskih medijskih politika, kolegij će tijekom semestra obraditi područja medijskog vlasništva, tržišnog natjecanja, javnih medija, neprofitnih, lokalnih i medija zajednice, digitalnih platformi, potpora za medije, statusa i sigurnosti novinara, društvene uključivosti, uloge medija u izbornim kampanjama te politike razvoja medijske pismenosti. Cilj kolegija je i predstaviti studentima osnovne karakteristike regulacije i samo-regulacije te njihov odnos.

LITERATURA:

  1. https://cadmus.eui.eu/bitstream/handle/1814/75717/hrvatska_results_mpm_2023_croatian_cmpf.pdf?sequence=3&isAllowed=y
  2. Part I (str. 16-109) & Part IV. (str. 366-427)
  3. https://www.academia.edu/40877838/Car_V._2019_Public_Service_Radio_and_Television_in_Croatia_at_the_Service_of_the_Public_or_Politics
    U D. Fabijanic i H. Sittig, Hendrik (ur.)
  4. U: Digital and Social Media Regulation: A Comparative Perspective of the US and Europe.
  5. https://hrcak.srce.hr/clanak/359622


NASTAVA

6. SEMESTAR

Obavezni predmet - Redovni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Sveučilišni prijediplomski studij Novinarstvo


TERMINI KONZULTACIJA

prof. dr. sc. Zrinjka Peruško:

Po dogovoru putem maila


Obavijesti

08.04.2025
Srijeda 9. travnja predavanje na fakultetu (u živo!): Gostujuće predavanje GONG Oriana Ivković Novokmet
Drage kolegice i kolege, Kako je najavljeno sutra je predavanje u živo u standardnom teminu 8.30-10.00 dvorana A.  Gostuje izvršna direktorica GONG-a Oriana Ivković Novokmet o ulozi organizacija civilnog društva u kreiranju i monitoringu medijskih politika i regulacije. Ovo je jedan od najvažnijih susreta semestra tako da vas očekujemo u velikom broju. Dolazak će se se dvostruko vrednovati. Srdačan pozdrav, Iva
01.04.2025
Predavanje 2. travnja online
Predavanje 2. travnja online
Dragi svi, Sutra ćemo imati redovito predavanje online na ovom linku: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NWFlNTM0NTUtNTZmMy00MWY2LWIzNTktYWQ1Y2RmMDEyYzRj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22d3f434ee-643c-409f-94aa-6db2f23545ce%22%2c%22Oid%22%3a%2230a0bbaf-57c8-452c-b86a-14d7b1731ccf%22%7d Srdačno, Iva
17.03.2025
Odgođeno gostujuće predavanje Roberta Tomljenovića
U znak podrške jednodnevnom štrajku koji će se održati na FPZG-u ovu srijedu, gostujuće predavanje Roberta Tomljenovića iz Agencije za elektroničke medije je odgođeno i održat će se sljedeći tjedan, 26.3.
17.03.2025
Gostujuće predavanje 19.3.: Robert Tomljenović, AEM
Drage kolegice i kolege, gostujuće predavanje Roberta Tomljenovića iz Agencije za elektroničke medije održat će se ovu srijedu, 19.3. s početkom u 8:45 sati u dvorani A. Robert ima bogato iskustvo i znanje koje će vam biti jako korisno pa se nadamo vidjeti vas u velikom broju. Nekoliko informacija o gostu: Robert Tomljenović je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije i zamjenik ravnatelja Agencije za elektroničke medije, regulatornog tijela za elektroničke medije u Hrvatskoj. Između ostalog, odgovoran je za projekte vezane uz medijsku pismenost (npr. web portal www.medijskapismenost.hr i projekt Dani medijske pismenosti). Prije dolaska u Agenciju (2013.), cijelu svoju profesionalnu karijeru proveo je u elektroničkim medijima i audovizualnoj industriji, radeći kao novinar, urednik i televizijski producent.