Jezik | Language: HRV ENG
Hrvatska politika: akteri i procesi
Šifra: 55444
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Vedrana Baričević
Izvođači: Vedrana Baričević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,0

U dogovoru sa studentima upisanim na predmetu, nastavnik će osigurati što veći broj elemenata nastave na engleskom jeziku, odnosno istovremeno i na engleskom i na hrvatskom za mješovite grupe (dvojezični nastavni materijali i dvojezični ispiti). Razina 2 također uključuje dodatni individualni rad sa stranim studentima (slično kao i razina 1) za nastavne elemente koji se drže na hrvatskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Predmet Hrvatska politika: akteri i procesi zamišljen je kao "krovni" predmet za različite sadržaje iz područja hrvatske politike, a koji donose pregled istraživanja pojedinih političkih procesa u Hrvatskoj. Nakon obaveznog predmeta Politički sustav Hrvatske gdje su se studenti upoznali s temeljnim institucijama hrvatskog političkog sustava, HP:AP uvodi studente u kategorije i analitičke modele preuzete iz komparativne politologije i primijenjene na analizu političkih procesa i objašnjenje političkih događaja i fenomena u Hrvatskoj. Konkretne teme kojima se predmet bavi mijenjaju se od godine do godine, a moguće je i paralelno izvođenje nastave iz dviju ili više tema. Dok je cilj predavanja dati pregled osnovnih analitičkih kategorija komparativne politike vezanih za temu i izvornih istraživanja političkih procesa u Hrvatskoj, seminarska nastava okrenuta je studentskim prezentacijama tekstova i raspravama o pročitanoj literaturi, tako da je sva ispitna literatura prorađena u nastavi.

Od ak. god. 2014./2015., kolegij se bavi tematikom migracija, državljanstva i nacionalnog identiteta. Kolegij omogućava studentima stjecanje znanja o suvremenim politikama koje oblikuju obrasce članstva u političkoj zajednici. Uz pregled državljanskih i migracijskih politika u EU i Hrvatskoj, kolegij će se baviti suvremenim teorijama državljanstva i migracija te njihovom primjenom na europski i hrvatski kontekst. U okviru kolegija, studenti će steći poznavanje temeljnih pojmova državljanskih i migracijskih studija, opća znanja o suvremenim državljanskim i migracijskim politikama te posebice o politikama državljanstva i migracija relevantnima u europskom i hrvatskom kontekstu.
Literatura:
  1. Sekulić. Duško; Građanski i etnički identitet: Slučaj Hrvatske; Politička misao 2 (2000), str. 140-166
  2. Štiks, Igor; Uključeni, isključeni, pozvani: politike državljanstva u postsocijalističkoj Europi i Hrvatskoj; Politička misao 47(1) (2010), str. 77-100
  3. Mesić, Milan; Pojam nacionalnih manjina i njihovo političko predstavljanje: slučaj Hrvatske.; Politička misao 50 (4) (2013), str. 107-131
  4. Štiks, Igor; Laboratorij državljanstva: Koncepcije državljanstva u Jugoslaviji i postjugoslavenskim republikama. U: Državljani i državljanstvo posle Jugoslavije, (ur.) Shaw, Jo i Igor Štiks; Clio, Beograd (2012), str. 35-70
  5. Koska, Viktor; Razumevanje režima državljanstva u okviru složenih trostrukih veza: Istraživanje slučaja Hrvatske. U: Državljani i državljanstvo posle Jugoslavije, (ur.) Shaw, Jo i Igor Štiks.; Clio, Beograd (2012), str. 193-218
  6. Mesić, Milan; Međunarodne migracije: Tokovi i teorije; Societas, Zagreb (2003), str. 33-40; 94-113; 241-253
  7. Župarić-Iljić, Drago i Bara, Mario; Unutrašnje i vanjske migracije u Hrvatskoj: povijesni i suvremeni kontekst; u "Migracije i razvoj Hrvatske. Podloga za hrvatsku migracijsku strategiju", ur. Puljiz V., J. Tica and D. Vidović; Hrvatska gospodarska komora, Zagreb (2014), str. 197-213
  8. Singer, Peter; Praktična etika; KruZak, Zagreb (2003), str. 188-200
  9. Šegvić, Saša; Šengenski režim upravljanja vanjskim granicama EU; Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu 48 (1) (2011), str. 11-31
  10. Baričević, Vedrana; Europeizacija azilnih politika i izbjeglička prava: razvoj hrvatskog sustava azila i zaštita izbjeglica u Hrvatskoj". U: Stranci pred vratima Europe, ur. Milardović, Anđelko; Pan Liber, Zagreb (2014), str. 11-136
  11. Lapaš, Davorin; Međunarodnopravna zaštita izbjeglica; Hrvatski pravni centar, Zagreb (2008), str. 4-8; 14-17
  12. Čačić-Kumpes, Jadranka; Politike reguliranja kulturne i etničke različitosti: o pojmovima i njihovoj upotrebi; Migracijske i etničke teme 20 (2-3) (2004), str. 143-159
2. semestar
Izborni NOV 1-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni NOV 1-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni pol 1-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Izborni pol 1-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija

4. semestar
Izborni NOV 2-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni NOV 2-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni pol 2-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Izborni pol 2-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Termini konzultacija:
Obavijesti
Objavljeno: 16. 4. 2020. u 00:02
Vedrana Baričević

Dragi svi,

s obzirom na vaše kolokvije, slobodno uzmite odgodu za slanje podnesaka. Pošaljite mi ga s odgodom od tjedan dana (ili nešto više, ako ne stignete idući tjedan). 

Usput, samo najava, kad vidim da ste savladali osnove ovakvih pisanih radova, moći ćemo se dogovarati i za neki drugi oblik rada na predmetu. To će ovisiti o vašim dotadašnjem uspjehu u podnescima i vašim interesima. Onaj tko bude želio nastaviti pisati podneske, to će, naravno, moći. U svakom slučaju, o tome ću vam se još javiti kad pročitam 3. krug podnesaka i napravim malu analizu dosadašnjeg uspjeha. Zasad vidim odličan napredak u radovima tako da možete biti zadovoljni. 

Molim vas, nemojte zbog ove poruke zaboravili na onu važnu ispod (o jedinicama literature u podnescima). 

Lijep pozdrav i sretno s kolokvijima!

Vedrana 

Objavljeno: 15. 4. 2020. u 13:09
Vedrana Baričević

Dragi svi,

vezano uz prethodnu poruku, evo nekoliko dodatnih informacija o korištenju dodatne literature u podnescima.

Kao što sam najavila u prošloj poruci, već od ovog puta možete za podnesak uzeti veći broj jedinica literature pa ih ugraditi u jedan podnesak. Slobodno uzmite malu odgodu slanja ovotjednog podneska ako vam zbog toga treba nešto više vremena. Ako ste već pri kraju svojeg podneska, a niste koristili dodatnu literaturu, ne trebate za ga za ovaj tjedan mijenjati; pošaljite mi ga kakav je.

Za idući tjedan, molim vas sve da usvojite princip korištenja većeg broja jedinica literature. Zasad neću odrediti koliki je taj broj, idemo vidjeti kako će funkcionirati u praksi. No vas potičem da budete što revniji u korištenju dodatnih izvora, a s podneskom zbog toga možete malo kasniti.  

Kako ugraditi dodatne jedinice u tekst

Kao što sam napomenula, molim da dodatne jedinice dobro ugradite u tekst svojeg teorijskog pregleda. Ako tekst podneska izgleda kao da ste samo preletili dodatan rad i iskoristili referencu, na to vam, jasno, ne mogu davati dodatne bodove. U teorijskom pregledu može se primijetiti koliko je rad konzultiran pa imajte, molim vas, to na umu. Za ideju kako integrirati više tekstova, možete vidjeti primjere podnesaka pod slovima "U" i "Z".

Princip je sličan kao i prije - teorijski pregled treba nositi oko 500 riječi; analitički dio oko 500 riječi. Ako vam, zbog većeg broja jedinica, teorijski dio ne stane u 500 riječi, možete ga malo proširiti (plus 200-300 riječi je ok). Pritom ne trebate zbog toga povećavati analitički dio preko 500 riječi.

Bodovanje dodatnih radova

Logika je sljedeća: jedan korišteni akademski rad ne donosi dodatne bodove jer svaki podnesak mora koristiti minimalno jedan akademski rad da bi bio pozitivno vrednovan (0-6 bodova). No za svaki dodatni korišteni akademski rad (preko onog prvog) možete dobiti još po 3 boda. Ovi bodovi se dodaju na ukupan broj iz podneska.

Primjer: podnesak je koristio i dobro integrirao dva akademska rada. Podnesak dobiva 0-6 bodova ovisno o njegovoj kvaliteti, te dodatna 3 boda iz dodatne literature (za jedan dodatan akademski tekst koje je koristio). Ovi bodovi sudjeluju u konačnoj ocjeni jednako kao i podnesak.

Ako je podnesak koristio i dobro integrirao tri akademska rada (imali smo takve slučajeve u praksi), podnesak dobiva svoj broj bodova (ovisni o kvaliteti podneska) i još 6 bodova iz dodatne literature. Prošli tjedan imali smo primjer jednog vašeg kolege koji je napravio odličan podnesak i koristio 3 akademska rada pa je dobio 6 bodova iz podneska i 6 dodatnih bodova. Kao što vidite, u terminima bodova, jednim podneskom, student je riješio dva. Ako još povećate literaturu, broj bodova dodatno raste.

Dodatne bodove dobivate i za stručne tekstove; korištenje dr. podataka. Teško je unaprijed procijeniti koliko točno bodova ide na to ali gledam, između ostaloga, koliko su opsežni i relevantni. Primjerice, jedan vaš kolega je koristio više tekstova iz stručnog časopisa Političke analize pa sam prema obujmu radova gledala da bodovi budu usporedivi s akademskim člancima (npr. dva kraća rada vrijede kao jedan akademski tekst i dobivaju 3 dodatna boda). Veća izvješća mogu biti vrednovana kao akademski tekst. Često izvješća koja su rađena u sklopu raznih međunarodnih projekata imaju vrlo zanimljive podatke a jednako su akademski relevantna kao akademski članci. Medijski tekstovi u većem obujmu se također vrednuju.

Evo, ovo je čisto za ideju. Gledam da vrednujem svako dodatno korištenje izvora jer je to temeljna ideja akademskog rada i mislim da ste već time što ih koristite napravili odličan iskorak u svojem akademskom bavljenju nekim problematikom. Ideja je da naučite tražiti i koristiti radove/podatke, akademski promišljati i izraditi svoju mini akademski analizu. Ne treba posebno isticati da veći broj pročitanih tekstova i podataka doprinosi vašem razumijevanju i bavljenju problematikom.

Tekstove možete tražiti preko google scholara. Tamo ćete naći niz tekstova vezanih uz konkretnu problematiku, a uključuje i domaće i strane radove. Tražiti, dakle, možete i na hrvatskom i na engleskom. Nadam se da uspijevate ući u većinu baza. Ako s time budete imali problema, javite mi se na baricevic.seminar@gmail.com pa ćemo naći rješenje.

I naravno, slobodno se javite ako imate ikakva pitanja.

Do skorog čitanja :)

Vedrana

P.S. Isprika zbog bombardiranja porukama i naknadne pameti :) Neke stvari i nama postaju jasnije tek u hodu i kroz praksu.  

Objavljeno: 13. 4. 2020. u 19:16
Uređeno: 15. 4. 2020. u 11:10
Vedrana Baričević

Dragi svi,

na intranetu je tablica s bodovima iz prva dva podneska. Ako netko nije dobio bodove i komentare iz drugog podneska (a poslao je do 5.4.), molim da mi se javi na baricevic.seminar@gmail.com. Oni koji su poslali kasnije, molim da malo pričekaju jer idem po datumima.

Usto, u tablici ćete vidjeti novu kategoriju dodatnih bodova (kolone desno). To su bodovi koje dajem za korištenje dodatnih izvora literature u podnesku (dodani su mimo bodova iz podnesaka). Broj bodova ovisi o broju korištenih jedinica i tipu izvora (najviši bodovi akademski članci; pa stručni; zatim medijski tekstovi - značajnija upotreba).

Smatram da je izuzetno važno da što više čitate i naučite inkorporirati tekstove/informacije/podatke u svoje radove. Vaši radovi (i vaše akademsko promišljanje) se razvijaju ovisno o tome koliko čitate. Zato sam to odlučila nagraditi dodatnim bodovima. Jasno vam je odmah da kvaliteta podneska ovisi i o broju jedinica literature koju pročitate, odnosno podacima koje koristite (empirijskim i dr.), tako da je ovo svojevrsna dvostruka nagrada. No vjerujem da je važna s obzirom da studiranje bez puno čitanja nema puno smisla.

S obzirom na to, vidjet ćete da podneske možete izraditi i tako da većim zahvatom u širu literaturu/dr. izvore podataka povisite svoj broj bodova. U tom slučaju, nećete morati napisati toliki broj podnesaka, odnosno možete ranije biti gotovi. To je i sustav na koji ćemo vjerojatno moći prijeći idućih tjedana, kad vidim da je većina vas savladala ove osnove postavljanja temelja za akademsku raspravu. No molim vas, kad uzimate dodatne tekstove, pazite da ih kvalitetno ugradite u svoj podnesak. Nije dostatno napisati dodatni izvor u popis literature ako se ne vidi da je on u dostatnoj mjeri korišten (jedna-dvije reference na dodatni rad nisu naravno dovoljne za ekstra bodove; moram moći vidjeti da ste to detaljno proučili i dobro upotrijebili). Usto, korištenje dodatne literature ne smije (puno značajnije) povećati vaš sažetak (kvantitativno). Nove jedinice literature ugrađuju se sažeto kao i sam osnovni tekst. To znači da ne dajete direktne sažetke radova, nego inkorporirate radove u svoj tekst prema temi kojom se bavite (vidjet ćete, recimo primjer podneska pod slovom "Z" ili "U", kad ih objavim).

Također, u folderu s primjerima podnesaka objavila sam vam još niz podnesaka s komentarima. S obzirom da je sad primjera jako puno, u istom folderu imate dokument s kratkim opisom svih podnesaka A-Z. Naslov je "Opisi i sažeci podnesaka prema tipu nedostatka i prednosti" i stoji u folderu ovogodišnjih primjera podnesaka. To je svojevrstan sažetak za svaki primjer podneska koji vam omogućava da vidite koji su tipovi nedostataka/prednosti zastupljeni u pojedinim podnescima, pa ih prema tome i proučite. Netko će npr. imati veći problem s postavljanjem početnog (originalnog) pitanja/teze; netko drugi s razradom argumenata; netko treći s navođenjem izvora, itd. Prema opisu podnesaka u tom dokumentu (a i u odnosu na komentare koje ste dobili na svoj podnesak), možete vidjeti koji su vam primjeri zanimljivi za proučiti.

Vezano usto, moram moliti sve vas, i posebno one kojima je broj bodova iz podnesaka manji od 5, da što detaljnije proučite primjere podnesaka na intranetu, a u kojima prema sažetku vidite da imaju naznačene slične probleme s kojima ste se vi sami susreli. Obratite, naravno, pažnju na moje komentare sa strane i na dnu teksta. U najvećem broju slučajeva, postoje tipični nedostaci u podnescima pa svatko može učiti iz tuđeg primjera. Kako vrijeme ide dalje, morat ću biti manje detaljna u komentarima kako bih uspijevala pregledati sve vaše radove.

Eto, toliko zasada.

Svima se zahvaljujem na trudu, razumijevanju i strpljenju! Nadam se da uspijevate pratiti ovaj semestar bez većih poteškoća. Uskoro ćemo i naš rad nešto pojednostaviti (prema gore navedenom, smanjenjem broja podnesaka uz korištenje više jedinica literature u jednom podnesku).

Ostajte svi dobro i zdravo!

Vedrana

Objavljeno: 9. 4. 2020. u 19:14
Vedrana Baričević

Dragi svi,

s obzirom da je folder s uputama i primjerima podnesaka sad najvažniji za vaš rad, upravo sam malo presložila materijale u tom folderu. Upute za pisanje podnesaka se nalaze u podmapi "Upute za pisanje podnesaka". Najbolji prošlogodišnji podnesci koji su dobili maksimum bodova nalaze se u podmapi "Primjeri izvrsnih studentskih podnesaka - prošlogodišnji".  

U podmapi "Novi primjeri podnesaka s komentarima nastavnice" se nalaze vaši sadašnji radovi, a stavljam ih zajedno sa svojim komentarima i narativnom evaluacijom da svi možete učiti iz različitih primjera. U ovu mapu sam upravo stavila još 4 nova primjera vaših podnesaka (označeno slovima E-H).

Još rješavam poslane podneske. One koji još nisu dobili komentare i bodove na svoje podneske molim za još malo strpljenja, poslat ću vam čim stignem do vašega.

Što se tiče eseja, sad smo sakupili jedan broj prijava pa ćemo vam se (kolega Bartul i ja ili ja sama) ubrzo javiti oko našeg daljnjeg rada na esejima. Rok ćemo naravno prilagoditi činjenici da je već 9.4. Sve ćemo se dogovoriti kad se čujemo.

Do skorog čitanja,

Vedrana

Objavljeno: 3. 4. 2020. u 21:21
Vedrana Baričević

Dragi svi,

na intranetu su novi primjeri podnesaka s mojim komentarima (s takvim nazivom, folder podnesci). 

Ovo je za početak, stavit ću ih još. Komentari su na kraju podnesaka. 

Lijep pozdrav,

Vedrana 

Objavljeno: 2. 4. 2020. u 13:49
Vedrana Baričević

Dragi svi,

u našim nastavnim materijalima nalazi se tablica bodova s bodovima iz vašeg prvog podneska, odnosno ostalim bodovima koje su neki stigli prikupiti na početku naše redovite nastave (uz ona 2 boda s 3. susreta koje imaju svi).

Oni koji su mi već poslali drugi podnesak uskoro će dobiti bodove i komentare.

Uz ovo, imam tri  važne informacije:

1.) molim vas, obratite pažnju na to da svaki podnesak rješava 1/8 ispita te stoga mora nositi oko 2 stranice jednostrukog proreda - dakle, oko 1000 riječi;

2.) molim vas da podneske imenujete prema svojem prezimenu i imenu i broju podneska (npr. Krešo Katić_podnesak 1)

3.) svjesna sam činjenice da nemate svi iskustva u pisanju akademskih radova pa prve podneske vrednujem nešto blaže. Ubuduće, kako ću vam slati komentare, podignut ću kriterije (do razumne mjere, ne brinite).

S obzirom da sam od dijela vas prikupila dopuštenje za objavu podneska (anonimno), na intranet ću staviti primjere radova sa svojim komentarima tako da možete vidjeti različite primjere podnesaka s njihovim temeljnim prednostima i nedostacima, odnosno mojih zahtjevima prema akademskom pisanju. Gledat ću da to napravim što ranije, samo vas molim za malo strpljenja da uredim komentare kako bi bili što korisniji.

Konačno, molim sve koji su mi poslali podnesak da provjere jesu li im bodovi upisani u tablicu i jesu li dobili e-mail s komentarima na podnesak. Ako niste, došlo je do greške pa mi to, molim vas, javite na baricevic.seminar@gmail.com.

Podneske mi i dalje šaljete na podnesci.hpap@gmail.com.

Toliko zasada, do skorog slušanja, ostajte dobro! :)

Vedrana

Objavljeno: 26. 3. 2020. u 13:07
Uređeno: 27. 3. 2020. u 11:02
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

samo kratko javljanje. Uz koronu, potres nam je još otežao stvari. Znam s kojim se stresom nosite, a pretpostavljam da dio vas, kao ni ja sama, nemate više noramalne radne uvjete zbog posljedica potresa. 

Utoliko, mi ostajemo na našem modalitetu - isključivo pisani radovi koji nam daju i fleksibilnost. Znam da su neki studenti priželjkivali online predavanja i moj je plan bio ponuditi tutoriale oko pisanih radova tim putem. To nažalost više nije moguće, a znam da ih neki studenti ne mogu niti pratiti. Nadam se da će to nekad kasnije biti moguće.

Što se vaših radova tiče, oni koji sad iz objektivnih i subjektivnih razloga nisu u stanju poslati radove, neka slobodno uzmu odgodu od tjedan dana za slanje. U hodu ćemo rješavati kako to kompenzirati kad se svi za početak snađemo u situaciji u kojoj jesmo.

Isto tako, rok za prijavu eseja i istraživačkih radova je otvoren. Mogu pretpostaviti da dio vas još nije uspio ni pročitati upute i razmisliti. 

Oni koji mogu sada pisati, moj savjet je da šaljete što prije i time si olakšate stvari poslije, posebno u ovim nepredvidim okolnostima.

Sve najbolje svima želim! Prije svega, čuvajte se svi, a ostalo ćemo polako riješiti. 

Vedrana 

 

Objavljeno: 20. 3. 2020. u 21:16
Uređeno: 20. 3. 2020. u 21:35
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

novi režim je gotov  i stavit ću vam ga večeras na intranet da možete početi raditi. Ako bude kakvih sitnih izmjena (još ga i ja i demosi pregledavamo), obavijestit ću vas ovdje. 

 

Molim vas da zaboravite na stari režim predmeta jer on trenutno nema nikakvog smisla. Ako sve odradimo po novom planu, za dva-tri mjeseca možete imati položen predmet. Ako nam u dogledno vrijeme nastava bude opet moguća, dogovorit ćemo se da bodovi iz javljanja zamijene neke pisane radove. No o tome ćemo razgovarati kada dođe vrijeme.

S obzirom na to da imamo sasvim novi način rada na predmetu, molim vas da zasad za sve nejasnoće i upite u svoju e-mail poruku o načinu rada stavite i demonstratoricu Reu i mene. Također, kad se javljate demonstratorici s upitima, molim vas, činite to na e-mail a ne facebook jer je tako mnogo lakše prosljeđivati poruke na moj e-mail kad je potrebno. 

Adrese demonstratora (Ree i Bartula) su promijenjene da ih lakše pamtite, odnosno ne brkate. Sad su adrese: andrijasevic.hpap@gmail.com i vuksan.cusa.hpap@gmail.com. 

Također, morat ću vas moliti za strpljenje u odgovaranju na poruke jer je, vjerujem kao i vama, u ovim uvjetima rad doista kompliciran. Gledat ću da poruke koje su općenitijeg karaktera stavim na intranet pa ćete možda odgovor naći tamo, a ne na svojem e-mailu. Budite slobodni podsjetiti nas ako je nešto ostalo neodgovoreno.

Da bi sve bilo na jednom mjestu a bez stalnih intervencija u režim, u nastavnim materijalima ćemo imati neku rubriku poput često postavljenih pitanja koje ćemo ažurirati (jasno, ako se pokaže da za time ima potrebe). Ipak, budite spremni i na to da ću vjerojatno sada mnogo češće morati slati poruke putem intraneta jer će se sigurno pojaviti niz pitanja/situacija koje sad ne možemo predvidjeti.  Molim vas da ih pažljivo čitate. Ja ću se nastojati sjetiti u naslov poruke staviti oznaku kad se poruka ne tiče svih (npr. samo onih koji pišu esej/istraživački rad).

Dosad stečeni bodovi se uračunavaju u ukupne bodove. 2 boda koja su stekli svi na zadnjem susretu jer je vrijedila preporuka o nedolasku na nastavu služit će vam za dizanje ocjene kad će ta dva boda nedostajati. Za studente/ice koji su već ispunili neke oblike sudjelovanja izvan toga (javljanje/podnesci/prezentacija), izračunat ću na individualnoj bazi koliko im bodova to donosi.

Na kraju, vjerujem da bismo kvalitetu pisanja i analiziranja mogli dignuti na višu razinu ako ste vi u redu s time da ja neke primjere vaših radova sa svojim komentarima i dodatnim uputama stavim na intranet i to naravno, anonimno. Molim sve koji se s time slažu da mi pošalju o tome poruku na baricevic.seminar@gmail.com. Moje sugestije, molim vas, shvatite samo konstruktivno. Svi smo mi prošli taj proces i sami i recenzija nekad i nije ugodna ali je vrlo konstruktivna, posebno ako je želimo shvatiti konstruktivno.

Eto, nadam se da su zasad upute dovoljno jasne i da su odgovorile na vaša pitanja. Budite slobodni javiti se Rei i meni oko svih nejasnoća (a Bartulu ako pišete istraživački rad, vidjet ćete u režimu).  

Također, ako vidite neku nelogičnost/grešku i sl., molim vas da se javite.

Sve najbolje svima želim! Do daljnjeg slušanja/čitanja,

Vedrana

Objavljeno: 18. 3. 2020. u 17:40
Vedrana Baričević

Dragi svi,

prije svega, nadam se da ste svi zdravo i dobro i da uspijevate funkcionirati što je bolje moguće u danoj situaciji. Hvala vam na strpljenju i razumijevanju što se tiče mojih daljnjih uputa. Evo, konačno sam dovršila novu koncepciju predmeta. Krećem od toga da nitko ne zna i ne može znati do kad će ovo trajati niti u kojem će momentu biti procijenjeno da je vrijeme da se vratimo redovitom sustavu funkcioniranja. Utoliko, odlučila sam se da je pametnije ići sa strategijom koja pretpostavlja da ovo može potrajati nego uvoditi kratkoročna rješenja koja nam kasnije mogu otežati stvari i usto vas ostaviti bez kvalitetnog outputa. Ako/kad ćemo biti u mogućnosti vratiti se na staro, prilagodit ćemo model tim prilikama tako da nitko ne ostane oštećen.

S obzirom na to, raniji režim više nema smisla, kao što mi se čini da nema smisla da vam šaljem skripte ili snimam predavanja. Svrha ovog predmeta bila je što veća studentska aktivnost, rasprave i komunikacija, odnosno razvoj analitičkih vještina i akademskog promišljanja na temelju materije ovog predmeta.  Budući da ovo nije temeljni sadržaj kojeg svatko treba nužno znati ako želi biti politolog/novinar, već sadržaj za koji vjerujem da je svakome dovoljno interesantan da se može uključiti u promišljanje i rasprave odnosno razvijati svoje analitičke sposobnosti iz perspektive svoje temeljne struke, vjerujem da je najbolji način funkcioniranja kroz pisane radove u kojima ćete se vi moći vježbati, a koji će ujedno služiti vašem uspješnom polaganju predmeta.

S obzirom na ovo, odustajem od nekih planova koje sam vam prethodno najavila. Prije svega, to se odnosi na prezentacije koje nemaju više puno smisla pa ćemo ih zasad ukinuti, a oni koji su ih prijavili imat će tako vremena za druge zadatke koji će biti potrebni. Opet, vaši zadaci omogućavat će vam da se posvetite onome što vas zanima pa tako i temu prezentacije možete iskoristiti za pisani rad. Naravno, ako je netko već pripremio prezentaciju (možda oni koji su je trebali imati ovaj ili idući tjedan), svakako mi se javite pa ćemo se dogovoriti kako da ona uđe u bodove, a da vama smanji druga opterećenja. Ako uskoro bude nastave, slobodno ćete birati želite li održati prezentaciju i, jasno, onda ćemo naći i način da to pravedno kompenziramo u vidu bodova. Tako da se ne trebate brinuti da ćete se zbog nepredvidivosti situacije raditi dvostruki posao ili biti oštećeni. Nekakva moja ideja je da u uvjetima u kojima jesmo napravimo najbolje što možemo da vi dobijete output u vidu znanja i kompetencija, ali i da vas se rastereti koliko je moguće prevelikog broja obaveza u prekratkom vremenu.

Zato je plan sljedeći:

1.)  umjesto pisanog kolokvija (I. i II.) odnosno ispita služit će nam mali podnesci (max. 2 stranice) koje ćete mi slati jednom tjedno u vrijeme naše nastave (petak). Tjedno je nužno jer inače ne postoji nikakva šansa da vam ih ocijenim, posebno ako će ove mjere biti duže na snazi. Svatko mi treba poslati 8 podnesaka u semestru, a tema je bilo koja vezana uz temu susreta. U podnesku će biti vrednovan i sažetak i analitika. Nije važno kojim mi redom šaljete. Možete prvo pisati o susretu npr. 10, a poslije o susretu 3, sasvim svejedno. Počet ćemo od idućeg tjedna da stignete napisati podnesak. Ako tko želi, može mi slobodno poslati i ranije ali pričekajte upute o formi podnesaka. Također, moći ćete mi slati i više podnesaka u jednom tjednu a svaki će se brojati kao 1 susret (naravno, uz pretpostavku da ne ponavljate iste teme).

Svaki podnesak će nositi maksimalno 6 bodova (3 boda sažetak/3 boda analitika). Pod uvjetom da su podnesci sakupili dovoljan broj bodova, to će zamijeniti ispit. Oni koji ne sakupe dovoljno bodova, trebat će ispraviti esejom. Također, tko će htjeti dizati ocjenu, moći će pisati dodatan esej/ispravke i sl (po dogovoru).

Detalji o ovome nalazit će se u novom režimu kojeg ću vam objaviti (vjerujem) do petka. 

2.) Druga opcija koja se može uzeti umjesto ovih podnesaka i koja bi vrijedila kao ispit je jedan istraživački rad koji ne mora biti empirijskog tipa već se može raditi i na temelju sekundarnih podataka (a može biti i teorijske naravi) ali mora slijediti strukturu akademskog rada (po uzoru na one objavljene u akademskim časopisima). Molim one koji  su zainteresirani za ovu opciju da se jave na Bartulov e-mail (bartul.psh@gmail.com). Broj studenata koji možemo primiti na ovaj vid zamjene nastave je nažalost ograničen realnim vremenskim okvirima pa ćemo moći prihvatiti 5-7 prijava. Prijaviti se možete od petka u 10 h. U pripremi i pisanju imat ćete Bartulovu pomoć.

3.) Treća opcija polaganja predmeta su dva eseja, tematike po vašem izboru, ali u dogovoru samnom. Ti eseji morat će imati i određenu težinu, i to ne samo u vidu kvantitete, nego  i kvalitete. Detalji će biti u režimu. Za prijave ovog tipa nema ograničenja. 

Zasada neću računati s pismenim kolokvijem/ispitom. Vjerujem da je pametnije da stvari postavimo jasno od starta i da imate način polaganja koji može funkcionirati i u ovim okolnostima i u redovnima. Kad se stvari normaliziraju, lako ćemo razgovarati koje su mogućnosti klasičnih načina ispitivanja u ovom semestru. Molim vas zato da bilo koji od ova tri oblika sudjelovanja shvatite kao obvezatan za vaše polaganje predmeta. Imat ću razumijevanja za manja kašnjenja s radovima u ovim okolnostima. 

Eto, toliko za sada. Do skorog čitanja, ostanite zdravi i dobro! 

Vedrana 

Objavljeno: 16. 3. 2020. u 13:36
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

javila mi se demonstratorica oko vaših upita vezanih za podneske i prezentacije. Molim vas samo za malo strpljenja da osmislim kako stvari posložiti na najbolji mogući način. Podneske mi slobodno šaljite kao i dosad. Prezentacije će morati biti u pisanom obliku no još ću vam o tome poslati detaljnije upute. Sve bodove ćemo nadoknađivati kroz neki oblik mini pisanih radova no oni moraju biti takvi da ih vi stignete pisati bez prevelikog opterećenja i ja čitati u realnom vremenu. Vjerojatno ćemo i za kolokvij morati osmisliti neko rješenje. U roku dan do dva možete očekivati poruku s detaljnim uputama. 

Lijep pozdrav,

Vedrana 

Objavljeno: 12. 3. 2020. u 16:17
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

nastavno na prethodnu poruku, s obzirom na situaciju u kojoj se odvija ovaj semestar, u ispitu HP:AP ove godine neće biti zastupljeni sadržaji s predavanja/seminara kojih nema u literaturi, neovisno o tome kako će se ubuduće održavati nastava (uživo ili na daljinu). 

Kad dobijemo informacije o tome kako ćemo dalje postupati po pitanju nastave, javit ću vam kako će stvari biti organizirane. 

Još jednom lijep pozdrav,

Vedrana 

Objavljeno: 12. 3. 2020. u 15:23
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

slijedom vaših upita demonstratorici, još uvijek nema odluke o obustavi kompletne nastave a Vijeće Fakulteta donijelo je danas odluku da se obustavi nastava na predmetima s više od 100 studenata. Na predmetu Hrvatska politika: akteri i procesi je brojka manja pa se, kako zasad stvari stoje, nastava sutra održava redovito.

Međutim, kao što ste vidjeli na intranetu, studenti ne moraju dolaziti tako da ću priznati sve podneske koji su stigli neovisno o dolasku, a svi studenti upisani u predmet dobit će bodove iz javljanja (2 boda) kao da su bili i sudjelovali. 

Ako nas ne bude mnogo, seminar ćemo održati samo u prvoj grupi (10.15-11.45). 

Lijep pozdrav svima, 

Vedrana 

Objavljeno: 4. 3. 2020. u 13:10
Vedrana Baričević

Dragi svi, 

seminarske grupe na predmetu Hrvatska politika: akteri i procesi održavat će se kako smo se dogovorili na uvodnom predavanju. Grupa 1 (prezime A-L) bit će petkom od 10.15 do 11.45 h; grupa 2 (prezime M-Ž) petkom od 12,00 do 13.30 h. Molim one koji su mijenjali grupu da prezentaciju održe u grupi kojoj pripadaju po svojem prezimenu, a inače mogu dolaziti u grupu za koju smo se dogovorili. 

Podsjećam da s predavanjem počinjemo u 8.45 h. Ovaj petak predstavit će vam se vaši demonstratori (Rea Andrijašević i Bartul Vuksan-Ćusa). 

Također, na intranetu se nalaze dokumenti s prijavama prezentacija (za grupu 1 i 2), odnosno uputama i literaturom za prezentacije do 1. kolokvija (do 6. susreta). Molim sve koji prijave prezentaciju da pogledaju dokument s uputama za prezentacije i da mi se jave osobno radi kratkog dogovora o prezentaciji. Materijali koji nisu dostupni online nalaze se u posebnom folderu pod nazivom "Literatura za prezentacije". 

Lijep pozdrav,

Vedrana