Jezik | Language: HRV ENG
Retorika medijske poruke
Šifra: 200298
ECTS: 7.0
Nositelji: doc. dr. sc. Boris Beck
Izvođači: Boris Beck - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Literatura:
2. semestar
Usmjerenje Strateško komuniciranje DN 2. semestar - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 26. 4. 2020. u 21:38
Boris Beck

drage kolegice i kolege,

hvala vam na brojnim poslanim radovima; dakako, trebat će mi vremena da sve to pročitam, komentiram i javim se; zaključio sam da u nastavku semestra pokušamo nešto drugo, što će vam možda biti zanimljivije, a manje zahtjevno; predlažem da aktiviramo naš termin za predavanja u srijedu u 12h, samo preko zooma; ja ću vam na ovom mjestu objaviti link i šifru, a mogu vam ih poslati i na e-mail adrese, sad kad smo uspostavili kontakt

tema prvog predavanja bit će figurativnost u retorici, s uvodom u metaforu; uz to predavanje uploudat ću vam neke najnužnije definicije i primjere u obliku skripte; ako to predavanje dobro prođe, i vi budete zadovoljni, nastavit ćemo tijekom svibnja s tom tematikom - objasnit ću vam koja je uloga stilskih figura, koje su i kako funkcioniraju, kako zavode slušatelja i kako se od njih obraniti; svakako ćemo obraditi i temu logičkih pogrešaka, retoričkih smicalica i trikova; što se vaših obveza tiče, želio bih da tijekom svibnja svatko od vas napravi još jednu zadaću u kojoj će samostalno naći u medijima nešto od pojava o kojima ću vam predavati; na temelju poslanih radova i te buduće zadaće bit će oblikovana vaša ocjena; sve su vaše sugestije dobrodošle

dužan sam vam i kratko objašnjenje zašto tek sad pokrećem predavanja na zoomu; radi se o mojoj nelagodi, koja graniči s laganom fobijom, pred slikovnim medijima; imam za to znanstveno objašnjenje: riječ najizravnije u našu dušu i srce ulazi kroz uho, posredstvom glasa; istraživanja pokazuju da od svih medija najviše vjerujemo radiju; pisana riječ već je distancirana od autora, ali nije invazivna - knjigu možemo uvijek odložiti, vratiti se na pročitano, zastati u čitanju; vizualni mediji, međutim, zarobljuju našu maštu, zbog čega je recipijent videa, filma i televizije najpodložniji manipulaciji; osim toga, fotografija je od početaka u 19. stoljeću prepoznata kao maska smrti - ima nešto u vizualnim medijima što ljude koje snima pretvara u sablasti; zbog toga film, televizija i internet ulažu velike napore u osvjetljenje, šminku i photoshop, što samo pogoršava stvar jer sve izgleda još više lažno; to vam sve govorim da imate svijest kako svaki medij ima svoju retoriku, a predavanja na zoomu samo imitiraju susret uživo, tako da nisu ni stvarnost ni vizualni medij

no mislim da je dobro da se nađemo,  da obnovimo kontakt, a vi ćete oprostiti pokoju nesavršenost

naravno, uključite se prema mogućnosti; ako netko ne nazoči online predavnju, nije problem

srdačno

boris beck

Popis obavijesti