Jezik | Language: HRV ENG
Metode istraživanja medijskog teksta
Šifra: 92681
ECTS: 7.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović
izv. prof. dr. sc. Viktorija Car
Izvođači: Igor Kanižaj - Predavanja
Zlatan Krajina - Predavanja

Josip Šipić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je ovog kolegija upoznati studente s metodama istraživanja medijskih sadržaja (medijskog teksta) u širokom rasponu od kvantitativnih metoda, poput analize sadržaja, do kvalitativnih metoda poput analize diskurza ili analize narativa.
Nakon odslušanih predavanja, studenti će pohađati vježbe na kojima će moći praktično primijeniti znanja stečena na predavanjima. Tu će studenti dobiti priliku da, uz mentorstvo suradnika na kolegiju, samostalno izrade nacrt istraživanja, naprave analizu određenog uzorka medijskog teksta te interpretiraju dobivene rezultate.
Studenti će na ovom kolegiju dobiti uvid u lepezu istraživačkih metoda koje se koriste u istraživanju masovnih medija, a osnovni cilj kolegija jest naučiti ih kako te metode primijeniti, kako čitati i interpretirati analize medijskih sadržaja te na kraju, kako kritički vrednovati vlastito istraživanje.
Literatura:
  1. . London: Sage. Poglavlja 1. i 3., str. 1-21, 55-92;
  2. . 8th Edition.+nbsp; Wadsworth Publishing. Poglavlje The Research Process str.1-113;
  3. Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (Gillespie i Toynbee Introduction, 1-4; Gripsrud, J. Semiotics: signs, codes and cultures str. 10-40; M. Gillespie: Narrative analysis, 80-115, Hesmondhalgh, 120-121; Toynbee 158-184; Branston: 44-64);
  4. van Dijk, Teun A., ur., 1997. /Discourse as Social Interaction/. London: Sage. Poglavlje 10: Norman Fairclough i Ruth Wodak. Critical Discourse Analysis, str. 258-284.;
  5. Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/.+nbsp; London: Sage. Poglavlje 3: Critical Discourse Analysis, str. 60-95.;
  6. Stuart Hall REPREZENTACIJA, ZNAČENJE I JEZIK (ulomak iz knjige: Representation: cultural representations and signifying practices, ur. Stuart Hall, 1997, SAGE pdf dokument na Studomatu);
Preporučena literatura:
  1. Obavezna literatura za vježbe:;
  2. ANALIZA SADRŽAJA:;
  3. London: Routledge. Poglavlja 1., 2., 3., 4. (str. 1-70) i 6. (str. 94-122).;
  4. ANALIZA NARATIVA:;
  5. čitanka o+nbsp; metodologiji tekstualne analize (izbor dijelova ključnih tekstova, priredio dr. Z. Krajina, dostupna kao pdf na Studomatu) uključuje:;
  6. Roland Barthes, Mitologija (2010), poglavlja Mit danasi Lice Garbo (45 stranica);
  7. ANALIZA DISKURZA:;
  8. . Basingstoke: Palgrave Macmillan: str. 26-45 i 46-74.;
  9. , Vol. 14(3): str. 243 - 271.;
  10. , Vol. 11(3): str. 373 - 400.;
  11. . Zagreb: Centar za ženske studije: str. 193-232.;
  12. Dopunska literatura:;
  13. Bauer, M. i Gaskell, G. (2000) (ur) Qualitative researching with text, image and sound. London: Sage.;
  14. . The Free Press.;
  15. Biti, Vladimir. Pojmovnik suvremene književne i kulturne teorije, Matica Hrvatska, Zagreb. 2000. - natuknica "Diskurz";
  16. NY: McGraw-Hill.;
  17. Fairclough, Norman. 1992. /Discourse and Social Change/. Cambridge: Polity Press.;
  18. Fairclough, Norman. 1995. /Critical Discourse Analysis/: /The Critical Study of Language/. London: Longman.;
  19. Foucault, Michel. Znanje i moć. Globus. Zagreb. 1994.;
  20. Foucault, Michel. Arheologija znanja. Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića. Novi Sad. 1998.;
  21. NY: Open University Press.;
  22. NY: Open University Press.;
  23. . 21(1):93-108;
  24. . Reading: Addison-Wesley.;
  25. .;
  26. . NY: Palgrave.;
  27. Parker, Ian. Discourse Dynamics: Critical Analysis for Social and Individual Psychology, Routledge, London. 1992.;
  28. Parker, Ian. Discourse Analysis. U Banister P. i sur. (ur) Qualitative Methods in Psychology: A Research Guide. Open University Press. Buckingam. 1994.;
  29. Penn, G. (2000) Semiotic Analysis of Still Images, u Bauer, M. i Gaskell, G. (2000) (ur) Qualitative researching with text, image and sound. London: Sage.;
  30. London: Routledge;
  31. Zagreb: Politička misao.;
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Obavijesti
Objavljeno: 21. 10. 2020. u 11:45
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege, 

obaviještavam vas o maloj promijeni u rasporedu predavanja na kolegiju Metode istraživanja medijskog teksta. Naime, sutra, 22. listopada na rasporedu će biti predavanje 

KVALITATIVNA ANALIZA PODATAKA – TEMATSKA ANALIZA, dr. sc. Anka Kekez Koštro

Predavanje iz analize sadržaja održat će se 29. listopada. 

Predavanje će sutra biti održano u cjelosti ONLINE, dakle svi ga pratite od kuće, s početkom u 16:00 sati. 

Na intranetu možete naći ažurirani raspored po grupama. Sljedeći tjedan, 29.10. ćemo imati hibridnu nastavu, s grupom B u predavaonici, a grupom A online.  

Srdačan pozdrav, Marijana Grbeša

 

Objavljeno: 14. 10. 2020. u 18:27
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege,

podsjećam da se sutrašnji susret održava u potpunosti online s početkom u 16:00 sati.

Srdačan pozdrav, Marijana Grbeša

 

Objavljeno: 11. 10. 2020. u 22:59
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege, 

oni studenti koji su prošle godine odslušali kolegij MIMT i predali završni projekt iz kojeg su dobili najmanje 10 bodova, ne moraju ponovno slušati niti predavanja niti vježbe, već mogu prenijeti bodove iz prošle godine.

Ono što moraju jest izaći na ispit ili položiti ispit putem kolokvija. Ukoliko žele ponovno slušati predavanja, to naravno, mogu. Isto tako, ukoliko žele ponovno raditi projekt, mogu i to, ali u tom slučaju moraju pohađati vježbe. 

Srdačan pozdrav, 

Marijana Grbeša