Jezik | Language: HRV ENG
Metode istraživanja medijskog teksta
Šifra: 92681
ECTS: 7.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović
izv. prof. dr. sc. Viktorija Car
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj - Predavanja

Josip Šipić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je ovog kolegija upoznati studente s metodama istraživanja medijskih sadržaja (medijskog teksta) u širokom rasponu od kvantitativnih metoda, poput analize sadržaja, do kvalitativnih metoda poput analize diskurza ili analize narativa.
Nakon odslušanih predavanja, studenti će pohađati vježbe na kojima će moći praktično primijeniti znanja stečena na predavanjima. Tu će studenti dobiti priliku da, uz mentorstvo suradnika na kolegiju, samostalno izrade nacrt istraživanja, naprave analizu određenog uzorka medijskog teksta te interpretiraju dobivene rezultate.
Studenti će na ovom kolegiju dobiti uvid u lepezu istraživačkih metoda koje se koriste u istraživanju masovnih medija, a osnovni cilj kolegija jest naučiti ih kako te metode primijeniti, kako čitati i interpretirati analize medijskih sadržaja te na kraju, kako kritički vrednovati vlastito istraživanje.
Literatura:
  1. . London: Sage. Poglavlja 1. i 3., str. 1-21, 55-92;
  2. . 8th Edition.+nbsp; Wadsworth Publishing. Poglavlje The Research Process str.1-113;
  3. Gillespie, M. i Toynbee, J. (2006) Analysing Media Texts. NY: Open University Press. (Gillespie i Toynbee Introduction, 1-4; Gripsrud, J. Semiotics: signs, codes and cultures str. 10-40; M. Gillespie: Narrative analysis, 80-115, Hesmondhalgh, 120-121; Toynbee 158-184; Branston: 44-64);
  4. van Dijk, Teun A., ur., 1997. /Discourse as Social Interaction/. London: Sage. Poglavlje 10: Norman Fairclough i Ruth Wodak. Critical Discourse Analysis, str. 258-284.;
  5. Jorgensen, Marianne i Louise J. Phillips. 2002. /Discourse Analysis as Theory and Method/.+nbsp; London: Sage. Poglavlje 3: Critical Discourse Analysis, str. 60-95.;
  6. Stuart Hall REPREZENTACIJA, ZNAČENJE I JEZIK (ulomak iz knjige: Representation: cultural representations and signifying practices, ur. Stuart Hall, 1997, SAGE pdf dokument na Studomatu);
Preporučena literatura:
  1. Obavezna literatura za vježbe:;
  2. ANALIZA SADRŽAJA:;
  3. London: Routledge. Poglavlja 1., 2., 3., 4. (str. 1-70) i 6. (str. 94-122).;
  4. ANALIZA NARATIVA:;
  5. čitanka o+nbsp; metodologiji tekstualne analize (izbor dijelova ključnih tekstova, priredio dr. Z. Krajina, dostupna kao pdf na Studomatu) uključuje:;
  6. Roland Barthes, Mitologija (2010), poglavlja Mit danasi Lice Garbo (45 stranica);
  7. ANALIZA DISKURZA:;
  8. . Basingstoke: Palgrave Macmillan: str. 26-45 i 46-74.;
  9. , Vol. 14(3): str. 243 - 271.;
  10. , Vol. 11(3): str. 373 - 400.;
  11. . Zagreb: Centar za ženske studije: str. 193-232.;
  12. Dopunska literatura:;
  13. Bauer, M. i Gaskell, G. (2000) (ur) Qualitative researching with text, image and sound. London: Sage.;
  14. . The Free Press.;
  15. Biti, Vladimir. Pojmovnik suvremene književne i kulturne teorije, Matica Hrvatska, Zagreb. 2000. - natuknica "Diskurz";
  16. NY: McGraw-Hill.;
  17. Fairclough, Norman. 1992. /Discourse and Social Change/. Cambridge: Polity Press.;
  18. Fairclough, Norman. 1995. /Critical Discourse Analysis/: /The Critical Study of Language/. London: Longman.;
  19. Foucault, Michel. Znanje i moć. Globus. Zagreb. 1994.;
  20. Foucault, Michel. Arheologija znanja. Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića. Novi Sad. 1998.;
  21. NY: Open University Press.;
  22. NY: Open University Press.;
  23. . 21(1):93-108;
  24. . Reading: Addison-Wesley.;
  25. .;
  26. . NY: Palgrave.;
  27. Parker, Ian. Discourse Dynamics: Critical Analysis for Social and Individual Psychology, Routledge, London. 1992.;
  28. Parker, Ian. Discourse Analysis. U Banister P. i sur. (ur) Qualitative Methods in Psychology: A Research Guide. Open University Press. Buckingam. 1994.;
  29. Penn, G. (2000) Semiotic Analysis of Still Images, u Bauer, M. i Gaskell, G. (2000) (ur) Qualitative researching with text, image and sound. London: Sage.;
  30. London: Routledge;
  31. Zagreb: Politička misao.;
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Diplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Obavijesti
Objavljeno: 18. 10. 2021. u 15:17
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege, 

došlo je do male promjene u rasporedu predavanja i to: 

21.10. na rasporedu će biti predavanje Analiza narative, dr. Viktorija Car, a

28.10. na rasporedu je predavanje Tematska analiza, dr. Anka Kekez Koštro, koje će se održati ONLINE na timu Metode istraživanja medijskog teksta 21/22.

Srdačan pozdrav!

Marijana Grbeša

Objavljeno: 3. 10. 2021. u 20:13
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege, 

dobro došli na kolegij Metode istraživanja medijskog teksta! Syllabus kolegija možete naći na intranetu koji je ujedno  i glavna komunikacijska platforma na kolegiju. Na njemu se nalazi sva literatura za predavanja i vježbe, a tamo ćemo dizati i sve obavijesti, upute i slično. 

U četvrtak 7.10. će s vama biti kolegica dr. sc. Viktorija Car. Molim vas da prije predavanja pročitate syllabus kako bi mogli pitati sve što vam nije jasno. U syllabusu ćete naći točan raspored tema po susretima, objašnjenje vezano uz vježbe i vaše obaveze na kolegiju, kao i datume kolokvija. 

Ukoliko i nakon četvrtka budete imali pitanja, stojim vam na raspolaganju. Sva pitanja možete uputiti putem maila grbesa@fpzg.hr.

Sretno i vidimo se uskoro!

Marijana Grbeša