Jezik | Language: HRV ENG
Hrvatska politika: akteri i procesi
Šifra: 55444
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Vedrana Baričević
Izvođači: Vedrana Baričević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,1,0

U dogovoru sa studentima upisanim na predmetu, nastavnik će osigurati što veći broj elemenata nastave na engleskom jeziku, odnosno istovremeno i na engleskom i na hrvatskom za mješovite grupe (dvojezični nastavni materijali i dvojezični ispiti). Razina 2 također uključuje dodatni individualni rad sa stranim studentima (slično kao i razina 1) za nastavne elemente koji se drže na hrvatskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Predmet Hrvatska politika: akteri i procesi zamišljen je kao "krovni" predmet za različite sadržaje iz područja hrvatske politike, a koji donose pregled istraživanja pojedinih političkih procesa u Hrvatskoj. Nakon obaveznog predmeta Politički sustav Hrvatske gdje su se studenti upoznali s temeljnim institucijama hrvatskog političkog sustava, HP:AP uvodi studente u kategorije i analitičke modele preuzete iz komparativne politologije i primijenjene na analizu političkih procesa i objašnjenje političkih događaja i fenomena u Hrvatskoj. Konkretne teme kojima se predmet bavi mijenjaju se od godine do godine, a moguće je i paralelno izvođenje nastave iz dviju ili više tema. Dok je cilj predavanja dati pregled osnovnih analitičkih kategorija komparativne politike vezanih za temu i izvornih istraživanja političkih procesa u Hrvatskoj, seminarska nastava okrenuta je studentskim prezentacijama tekstova i raspravama o pročitanoj literaturi, tako da je sva ispitna literatura prorađena u nastavi.

Od ak. god. 2014./2015., kolegij se bavi tematikom migracija, državljanstva i nacionalnog identiteta. Kolegij omogućava studentima stjecanje znanja o suvremenim politikama koje oblikuju obrasce članstva u političkoj zajednici. Uz pregled državljanskih i migracijskih politika u EU i Hrvatskoj, kolegij će se baviti suvremenim teorijama državljanstva i migracija te njihovom primjenom na europski i hrvatski kontekst. U okviru kolegija, studenti će steći poznavanje temeljnih pojmova državljanskih i migracijskih studija, opća znanja o suvremenim državljanskim i migracijskim politikama te posebice o politikama državljanstva i migracija relevantnima u europskom i hrvatskom kontekstu.
Literatura:
  1. Sekulić. Duško; Građanski i etnički identitet: Slučaj Hrvatske; Politička misao 2 (2000), str. 140-166
  2. Štiks, Igor; Uključeni, isključeni, pozvani: politike državljanstva u postsocijalističkoj Europi i Hrvatskoj; Politička misao 47(1) (2010), str. 77-100
  3. Mesić, Milan; Pojam nacionalnih manjina i njihovo političko predstavljanje: slučaj Hrvatske.; Politička misao 50 (4) (2013), str. 107-131
  4. Štiks, Igor; Laboratorij državljanstva: Koncepcije državljanstva u Jugoslaviji i postjugoslavenskim republikama. U: Državljani i državljanstvo posle Jugoslavije, (ur.) Shaw, Jo i Igor Štiks; Clio, Beograd (2012), str. 35-70
  5. Koska, Viktor; Razumevanje režima državljanstva u okviru složenih trostrukih veza: Istraživanje slučaja Hrvatske. U: Državljani i državljanstvo posle Jugoslavije, (ur.) Shaw, Jo i Igor Štiks.; Clio, Beograd (2012), str. 193-218
  6. Mesić, Milan; Međunarodne migracije: Tokovi i teorije; Societas, Zagreb (2003), str. 33-40; 94-113; 241-253
  7. Župarić-Iljić, Drago i Bara, Mario; Unutrašnje i vanjske migracije u Hrvatskoj: povijesni i suvremeni kontekst; u "Migracije i razvoj Hrvatske. Podloga za hrvatsku migracijsku strategiju", ur. Puljiz V., J. Tica and D. Vidović; Hrvatska gospodarska komora, Zagreb (2014), str. 197-213
  8. Singer, Peter; Praktična etika; KruZak, Zagreb (2003), str. 188-200
  9. Šegvić, Saša; Šengenski režim upravljanja vanjskim granicama EU; Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu 48 (1) (2011), str. 11-31
  10. Baričević, Vedrana; Europeizacija azilnih politika i izbjeglička prava: razvoj hrvatskog sustava azila i zaštita izbjeglica u Hrvatskoj". U: Stranci pred vratima Europe, ur. Milardović, Anđelko; Pan Liber, Zagreb (2014), str. 11-136
  11. Lapaš, Davorin; Međunarodnopravna zaštita izbjeglica; Hrvatski pravni centar, Zagreb (2008), str. 4-8; 14-17
  12. Čačić-Kumpes, Jadranka; Politike reguliranja kulturne i etničke različitosti: o pojmovima i njihovoj upotrebi; Migracijske i etničke teme 20 (2-3) (2004), str. 143-159
2. semestar
Izborni NOV 1-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni NOV 1-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni pol 1-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Izborni pol 1-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija

4. semestar
Izborni NOV 2-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni NOV 2-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Izborni pol 2-2 - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Izborni pol 2-2 - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Politologija
Termini konzultacija:
Objavljeno: 18. 3. 2020. u 17:40
Vedrana Baričević

Dragi svi,

prije svega, nadam se da ste svi zdravo i dobro i da uspijevate funkcionirati što je bolje moguće u danoj situaciji. Hvala vam na strpljenju i razumijevanju što se tiče mojih daljnjih uputa. Evo, konačno sam dovršila novu koncepciju predmeta. Krećem od toga da nitko ne zna i ne može znati do kad će ovo trajati niti u kojem će momentu biti procijenjeno da je vrijeme da se vratimo redovitom sustavu funkcioniranja. Utoliko, odlučila sam se da je pametnije ići sa strategijom koja pretpostavlja da ovo može potrajati nego uvoditi kratkoročna rješenja koja nam kasnije mogu otežati stvari i usto vas ostaviti bez kvalitetnog outputa. Ako/kad ćemo biti u mogućnosti vratiti se na staro, prilagodit ćemo model tim prilikama tako da nitko ne ostane oštećen.

S obzirom na to, raniji režim više nema smisla, kao što mi se čini da nema smisla da vam šaljem skripte ili snimam predavanja. Svrha ovog predmeta bila je što veća studentska aktivnost, rasprave i komunikacija, odnosno razvoj analitičkih vještina i akademskog promišljanja na temelju materije ovog predmeta.  Budući da ovo nije temeljni sadržaj kojeg svatko treba nužno znati ako želi biti politolog/novinar, već sadržaj za koji vjerujem da je svakome dovoljno interesantan da se može uključiti u promišljanje i rasprave odnosno razvijati svoje analitičke sposobnosti iz perspektive svoje temeljne struke, vjerujem da je najbolji način funkcioniranja kroz pisane radove u kojima ćete se vi moći vježbati, a koji će ujedno služiti vašem uspješnom polaganju predmeta.

S obzirom na ovo, odustajem od nekih planova koje sam vam prethodno najavila. Prije svega, to se odnosi na prezentacije koje nemaju više puno smisla pa ćemo ih zasad ukinuti, a oni koji su ih prijavili imat će tako vremena za druge zadatke koji će biti potrebni. Opet, vaši zadaci omogućavat će vam da se posvetite onome što vas zanima pa tako i temu prezentacije možete iskoristiti za pisani rad. Naravno, ako je netko već pripremio prezentaciju (možda oni koji su je trebali imati ovaj ili idući tjedan), svakako mi se javite pa ćemo se dogovoriti kako da ona uđe u bodove, a da vama smanji druga opterećenja. Ako uskoro bude nastave, slobodno ćete birati želite li održati prezentaciju i, jasno, onda ćemo naći i način da to pravedno kompenziramo u vidu bodova. Tako da se ne trebate brinuti da ćete se zbog nepredvidivosti situacije raditi dvostruki posao ili biti oštećeni. Nekakva moja ideja je da u uvjetima u kojima jesmo napravimo najbolje što možemo da vi dobijete output u vidu znanja i kompetencija, ali i da vas se rastereti koliko je moguće prevelikog broja obaveza u prekratkom vremenu.

Zato je plan sljedeći:

1.)  umjesto pisanog kolokvija (I. i II.) odnosno ispita služit će nam mali podnesci (max. 2 stranice) koje ćete mi slati jednom tjedno u vrijeme naše nastave (petak). Tjedno je nužno jer inače ne postoji nikakva šansa da vam ih ocijenim, posebno ako će ove mjere biti duže na snazi. Svatko mi treba poslati 8 podnesaka u semestru, a tema je bilo koja vezana uz temu susreta. U podnesku će biti vrednovan i sažetak i analitika. Nije važno kojim mi redom šaljete. Možete prvo pisati o susretu npr. 10, a poslije o susretu 3, sasvim svejedno. Počet ćemo od idućeg tjedna da stignete napisati podnesak. Ako tko želi, može mi slobodno poslati i ranije ali pričekajte upute o formi podnesaka. Također, moći ćete mi slati i više podnesaka u jednom tjednu a svaki će se brojati kao 1 susret (naravno, uz pretpostavku da ne ponavljate iste teme).

Svaki podnesak će nositi maksimalno 6 bodova (3 boda sažetak/3 boda analitika). Pod uvjetom da su podnesci sakupili dovoljan broj bodova, to će zamijeniti ispit. Oni koji ne sakupe dovoljno bodova, trebat će ispraviti esejom. Također, tko će htjeti dizati ocjenu, moći će pisati dodatan esej/ispravke i sl (po dogovoru).

Detalji o ovome nalazit će se u novom režimu kojeg ću vam objaviti (vjerujem) do petka. 

2.) Druga opcija koja se može uzeti umjesto ovih podnesaka i koja bi vrijedila kao ispit je jedan istraživački rad koji ne mora biti empirijskog tipa već se može raditi i na temelju sekundarnih podataka (a može biti i teorijske naravi) ali mora slijediti strukturu akademskog rada (po uzoru na one objavljene u akademskim časopisima). Molim one koji  su zainteresirani za ovu opciju da se jave na Bartulov e-mail (bartul.psh@gmail.com). Broj studenata koji možemo primiti na ovaj vid zamjene nastave je nažalost ograničen realnim vremenskim okvirima pa ćemo moći prihvatiti 5-7 prijava. Prijaviti se možete od petka u 10 h. U pripremi i pisanju imat ćete Bartulovu pomoć.

3.) Treća opcija polaganja predmeta su dva eseja, tematike po vašem izboru, ali u dogovoru samnom. Ti eseji morat će imati i određenu težinu, i to ne samo u vidu kvantitete, nego  i kvalitete. Detalji će biti u režimu. Za prijave ovog tipa nema ograničenja. 

Zasada neću računati s pismenim kolokvijem/ispitom. Vjerujem da je pametnije da stvari postavimo jasno od starta i da imate način polaganja koji može funkcionirati i u ovim okolnostima i u redovnima. Kad se stvari normaliziraju, lako ćemo razgovarati koje su mogućnosti klasičnih načina ispitivanja u ovom semestru. Molim vas zato da bilo koji od ova tri oblika sudjelovanja shvatite kao obvezatan za vaše polaganje predmeta. Imat ću razumijevanja za manja kašnjenja s radovima u ovim okolnostima. 

Eto, toliko za sada. Do skorog čitanja, ostanite zdravi i dobro! 

Vedrana 

Popis obavijesti