Jezik | Language: HRV ENG
Mediji i javnost
Šifra: 55461
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović
Izvođači: Milica Vučković - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi ovog predmeta su višestruki. Kao prvo, cilj ovog predmeta je upoznati studente s različitim koncepcijama i određenjima pojma javnost, kao jednim od temeljnih koncepata u suvremenim politološkim i medijskim teorijama i istraživanjima. Kao drugo, cilj je ovog predmeta upoznati studente s ključnim, nerijetko međusobno sukobljenim, autorima koji su se bavili određenjem pojma javnost (npr. Lippmann, Dewey, Habermas). Kao treće, studenti će se na ovom predmetu upoznati s idejom javnog mnijenja te različitima određenjima i pristupima tome pojmu. Isto tako, na kolegiju će biti govora o istraživanjima javnog mnijenja nekad i danas. Kao četvrto, cilj ovog kolegija je upoznati studenti s ključnim temama koje se javljaju tamo gdje se mediji i javnost sreću. Kao peto, studenti će se upoznati s teorijama i istraživanjima koja govore o tome kako mediji oblikuju javno mnijenje te kakvo je uopće razumijevanje uloge medija u kontekstu teorija javnosti i kreiranja javnog mnijenja. Na kraju, studenti će naučiti kako je razvoj on-line medija utjecao na ideju javnosti, koncept javne sfere te kakav je odnos javnog mnijenja i odnosa s javnošću.
Literatura:
  1. (E);
  2. l;
  3. Majerson, Džordž (George Mayerson) (2003) Hajdeger, Habermas i mobilni telefoni, Esotheria;
  4. Alinea. (I. dio, II. dio, 1. poglavlje);
  5. . Naprijed: Zagreb. (poglavlja 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 15., 16., 17.);
  6. Kunczik, M. i Zipfel, A. (2006) Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. (V. dio, poglavlja 1., 2., 6. i 7. i (Cijela je knjiga dostupna na stranicama Friedrich Ebert Stiftunga http://www.fes.hr/index-6.html);
Preporučena literatura:
  1. ;
  2. , MATE, Zagreb;
  3. , Cambridge, Mass: MIT Press: 1-48;
  4. . Oxford Handbooks. (E);
  5. . Jesenski i Turk.;
  6. . Što čitaš.;
  7. , 1.;
  8. NY: Henry Holt.;
  9. ;
  10. , Cambridge: Polity;
  11. Jantol, T. (2004.) Politička javnost. Birotisak: Zagreb.;
  12. , Ashgate: 53-74;
  13. . Cambridge University Press.;
  14. ;
  15. ;
  16. );
  17. ;
  18. (Peruško, Z. ur.), Jesenski i Turk, Zagreb;
  19. Skoko, B. i Benković, V. (2009.) Znanstvena metoda fokus grupa mogućnosti i načini primjene, Politička misao, vol. 46., br. 3.;
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 31. 8. 2020. u 22:12
Marijana Grbeša-Zenzerović

Drage kolegice i kolege, 

obaviještavam vas da će se ispitni rok 2.9. održati online. Link na Zoom sastanak ću vam poslati tijekom sutra tijekom dana. Molim studente koji polažu  da mi ispod ove poruke (opcija Komentiraj) potvrde da su vidjeli obavijest. 

Srdačan pozdrav, Marijana Grbeša

Popis obavijesti