Jezik | Language: HRV ENG
Mediji i javnost
Šifra: 55461
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović
Izvođači: Milica Vučković - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi ovog predmeta su višestruki. Kao prvo, cilj ovog predmeta je upoznati studente s različitim koncepcijama i određenjima pojma javnost, kao jednim od temeljnih koncepata u suvremenim politološkim i medijskim teorijama i istraživanjima. Kao drugo, cilj je ovog predmeta upoznati studente s ključnim, nerijetko međusobno sukobljenim, autorima koji su se bavili određenjem pojma javnost (npr. Lippmann, Dewey, Habermas). Kao treće, studenti će se na ovom predmetu upoznati s idejom javnog mnijenja te različitima određenjima i pristupima tome pojmu. Isto tako, na kolegiju će biti govora o istraživanjima javnog mnijenja nekad i danas. Kao četvrto, cilj ovog kolegija je upoznati studenti s ključnim temama koje se javljaju tamo gdje se mediji i javnost sreću. Kao peto, studenti će se upoznati s teorijama i istraživanjima koja govore o tome kako mediji oblikuju javno mnijenje te kakvo je uopće razumijevanje uloge medija u kontekstu teorija javnosti i kreiranja javnog mnijenja. Na kraju, studenti će naučiti kako je razvoj on-line medija utjecao na ideju javnosti, koncept javne sfere te kakav je odnos javnog mnijenja i odnosa s javnošću.
Literatura:
  1. (E);
  2. l;
  3. Majerson, Džordž (George Mayerson) (2003) Hajdeger, Habermas i mobilni telefoni, Esotheria;
  4. Alinea. (I. dio, II. dio, 1. poglavlje);
  5. . Naprijed: Zagreb. (poglavlja 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 15., 16., 17.);
  6. Kunczik, M. i Zipfel, A. (2006) Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. (V. dio, poglavlja 1., 2., 6. i 7. i (Cijela je knjiga dostupna na stranicama Friedrich Ebert Stiftunga http://www.fes.hr/index-6.html);
Preporučena literatura:
  1. ;
  2. , MATE, Zagreb;
  3. , Cambridge, Mass: MIT Press: 1-48;
  4. . Oxford Handbooks. (E);
  5. . Jesenski i Turk.;
  6. . Što čitaš.;
  7. , 1.;
  8. NY: Henry Holt.;
  9. ;
  10. , Cambridge: Polity;
  11. Jantol, T. (2004.) Politička javnost. Birotisak: Zagreb.;
  12. , Ashgate: 53-74;
  13. . Cambridge University Press.;
  14. ;
  15. ;
  16. );
  17. ;
  18. (Peruško, Z. ur.), Jesenski i Turk, Zagreb;
  19. Skoko, B. i Benković, V. (2009.) Znanstvena metoda fokus grupa mogućnosti i načini primjene, Politička misao, vol. 46., br. 3.;
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 22. 4. 2020. u 12:25
Milica Vučković

Drage kolegice i kolege,

u nastavku obavijesti šaljem nekoliko pitanja vezano za filmove koje ste mogli pogledati. Odgovarati možete koristeći opciju Komentiraj. Molim vas da svi ostavite svoje odgovore, s obzirom da nismo imali vremena na seminaru porazgovarati o istima. Komentar možete ostaviti do svojeg sljedećeg seminarskog susreta. 

Pozdrav!

Milica

 

Sovjetski propagandni stroj - https://www.youtube.com/watch?v=LncKdC2Qv6g

  1. Izdvoji tri situacije iz prikazanog filma koje su na tebe ostavile najsnažniji dojam.
  2. Koja vrsta propagande s obzirom na istine i laži je najčešće korištena u bivšem  SSSR-u?
  3. Koje su metode i tehnike propagande korištene u SSSR-u, izdvoji barem tri primjera iz prikazanog filma?
  4. Na koji način se provodila propaganda od najranije dječje dobi? U tom kontekstu pokušaj ukratko objasniti kritiku Noama Chomskog prema današnjem obrazovanju.
  5. Objasni na primjeru izvještavanja o „Američkoj izložbi“ ili tzv. „Kitchen debate“, ulogu medija u propagandi.

Hruščov osvaja Ameriku - https://www.youtube.com/watch?v=VpxsNqAYXB8

  1. Izdvoji tri situacije iz prikazanog filma koje su na tebe ostavile najsnažniji dojam.
  2. Koje su metode i tehnike propaganda korištene u Hladnom ratu – navedi barem tri primjera iz prikazanog filma.
  3. Obrazloži kakva je bila uloga medija u posjeti Nikite Hruščova Americi?
  4. Objasni na koji način je oblikovano javne mnijenje Amerikanaca prije posjete predsjednika SSSR-a, te kako se ono mijenjalo za vrijeme same posjete.
  5. Čime je po Vašem mišljenju Hruščov “osvojio” Amerikance?
Popis obavijesti