Jezik | Language: HRV ENG
Mediji i javnost
Šifra: 55461
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović
Izvođači: Milica Vučković - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi ovog predmeta su višestruki. Kao prvo, cilj ovog predmeta je upoznati studente s različitim koncepcijama i određenjima pojma javnost, kao jednim od temeljnih koncepata u suvremenim politološkim i medijskim teorijama i istraživanjima. Kao drugo, cilj je ovog predmeta upoznati studente s ključnim, nerijetko međusobno sukobljenim, autorima koji su se bavili određenjem pojma javnost (npr. Lippmann, Dewey, Habermas). Kao treće, studenti će se na ovom predmetu upoznati s idejom javnog mnijenja te različitima određenjima i pristupima tome pojmu. Isto tako, na kolegiju će biti govora o istraživanjima javnog mnijenja nekad i danas. Kao četvrto, cilj ovog kolegija je upoznati studenti s ključnim temama koje se javljaju tamo gdje se mediji i javnost sreću. Kao peto, studenti će se upoznati s teorijama i istraživanjima koja govore o tome kako mediji oblikuju javno mnijenje te kakvo je uopće razumijevanje uloge medija u kontekstu teorija javnosti i kreiranja javnog mnijenja. Na kraju, studenti će naučiti kako je razvoj on-line medija utjecao na ideju javnosti, koncept javne sfere te kakav je odnos javnog mnijenja i odnosa s javnošću.
Literatura:
  1. (E);
  2. l;
  3. Majerson, Džordž (George Mayerson) (2003) Hajdeger, Habermas i mobilni telefoni, Esotheria;
  4. Alinea. (I. dio, II. dio, 1. poglavlje);
  5. . Naprijed: Zagreb. (poglavlja 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 15., 16., 17.);
  6. Kunczik, M. i Zipfel, A. (2006) Uvod u znanost o medijima i komunikologiju. (V. dio, poglavlja 1., 2., 6. i 7. i (Cijela je knjiga dostupna na stranicama Friedrich Ebert Stiftunga http://www.fes.hr/index-6.html);
Preporučena literatura:
  1. ;
  2. , MATE, Zagreb;
  3. , Cambridge, Mass: MIT Press: 1-48;
  4. . Oxford Handbooks. (E);
  5. . Jesenski i Turk.;
  6. . Što čitaš.;
  7. , 1.;
  8. NY: Henry Holt.;
  9. ;
  10. , Cambridge: Polity;
  11. Jantol, T. (2004.) Politička javnost. Birotisak: Zagreb.;
  12. , Ashgate: 53-74;
  13. . Cambridge University Press.;
  14. ;
  15. ;
  16. );
  17. ;
  18. (Peruško, Z. ur.), Jesenski i Turk, Zagreb;
  19. Skoko, B. i Benković, V. (2009.) Znanstvena metoda fokus grupa mogućnosti i načini primjene, Politička misao, vol. 46., br. 3.;
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Preddiplomski sveučilišni studij Novinarstvo
Termini konzultacija:
Objavljeno: 15. 3. 2020. u 11:41
Milica Vučković

Poštovane kolegice i kolege,

kako ste imali priliku vidjeti u vijestima, u petak je Vlada RH odlučila kako se nastava u iduća dva tjedna neće održavati na fakultetima, ali se nastavlja u različitim online formatima. 

Za seminarsku nastavu na kolegiju Mediji i javnost, to znači sljedeće:

1. U sljedeća dva tjedna nećemo imati studentske prezentacije. Međutim, ukoliko ovakva situacija potraje, odnosno ukoliko se nastava bude i dalje izvodila online, molim sve studentice i studente da budu spremni svoje zadatke pripremiti u drugim formatima: u obliku video zapisa ili eseja, koji će biti dostupan svim polaznicima kolegija putem Intraneta. Detaljnije upute će uslijediti, bude li potrebe za istima. 

2. Seminarski zadatci za nadolazeća dva susreta će se sastojati od videa ili teksta kojeg ćete trebati pročitati ili pogledati, te ćete u rubrici komentari ispod obavijesti (u kojoj se nalazi link na zadani video ili tekst) moći odgovoriti na predložena pitanja za raspravu, ostaviti svoj komentar na video ili tekst, postaviti pitanje meni ili kolegama. Studentima koji odgovore na sva tri postavljena pitanja za raspravu na taj način će se računati dolaznost. Komentare možete ostaviti do srijede. Također, ohrabrujem vas da komentirate jedni drugima i na taj način potaknete raspravu.

3. Vaš prvi "online seminarski zadatak" je pogledati video poznatog kineskog novinara i političkog blogera Michaela Antija o ulozi društvenih medija u javnoj sferi u Kini. 

https://www.ted.com/talks/michael_anti_behind_the_great_firewall_of_china/transcript (video ima transkript na srpskom, ako će netko imati problem s engleskim jezikom).

U nastavku su pitanja za raspravu:

- Objasni na koji način društvene mreže omogućavaju nastanak javne sfere?

- Što je Veibo i koja je uloga Veiba u jačanju demokracije u Kini?

- Na koji način su društvene mreže promijenile način razmišljanja kod Kineza?

 

4. Budite slobodni kontaktirati me putem maila ukoliko vam bilo što nije jasno.

Stay safe and sane!

Milica Vučković 

 

Popis obavijesti