Search Icon
Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Public Relations in Tourism

Public Relations in Tourism


BASIC DATA

Code:

200301

ECTS:

7.0

Lecturers in charge:

izv. prof. dr. sc. Hrvoje Jakopović

Lecturers:

izv. prof. dr. sc. Hrvoje Jakopović - Seminar

Take exam:


DETAILED DATA

1. KOMPONENTA

  • Lectures 30
  • Seminar 30

* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)

DESCRIPTION:

LITERATURE:

  1. Bebić, Domagoj; Cyberturist - Novi mediji u turizmu; Institut za nove medije i e-demokraciju (2018),
  2. Miljković, Dubravka; Rijavec, Majda; Krečar Miljković, Irena; Psihologija u turizmu; IEP (2018),
  3. Gavranović, Ante; Mediji, turizam, javnost: uvijek nedovršena, nanovo ispričana priča; Visoka poslovna škola Libertas (2015),
  4. Skoko, Božo; Brčić, Tihoni; Vidačković, Zlatko; Uloga igranog filma u promociji Hrvatske - dosezi i mogućnosti; Medijske studije (2013),
  5. Van Der Wagen, L. i Carlos, B. R.; Event Management: upravljanje događanjima za turistička, kulturna, poslovna i sportska događanja; Mate (2008),
  6. Tomić, Zoran; Odnosi s javnošću - teorija i praksa; Synopsis (2008),

OPTIONAL LITERATURE:

  1. , Scott McCabe; Marketing Communications in Tourism and Hospitality; Routledge (2010), str. [object Object], , , .
  2. , Dennis E. Deuschl; Travel and Tourism Public Relations; Routledge (2006), str. [object Object], , , .
  3. , Jakopović, Hrvoje; Detecting the Online Image of "Average" Restaurants on TripAdvisor; Medijske studije (2016), , , .
  4. , Jakopović, Hrvoje; YouTube's Role in Destination Image Creation; Journal of Education, Culture and Society (2015), , , .


CLASSES

3. SEMESTER

Usmjerenje Strateško komuniciranje DN 3. semestar - Regular studij - University graduate program of Journalism


CONSULTATIONS SCHEDULE

izv. prof. dr. sc. Hrvoje Jakopović:

izv. prof. dr. sc. Hrvoje Jakopović:


News